FAQ

Hvad er Simpli, og hvordan virker det?
Simpli er en app, hvorpå du kan finde nøjagtig dén rengøringshjælp, fra et udvalg af professionelle
rengøringsfirmaer, du søger til rengøring af din bolig eller dit kontor.

På Simpli har du gratis adgang til et stort udvalg af professionelle rengøringsfirmaer i dit
lokalområde. Via Simplis gratis app kan du let opsætte dine kriterier, bl.a. inden for pris, ratings og
geografi, hvorudfra Simpli viser dig udvalget af firmaer, der matcher dine unikke behov. Du kan
herefter selv vælge, hvilket firma du ønsker skal udføre rengøringen hos dig.
Er mit rengøringsfirma forsikret?
Ja, Simpli samarbejder udelukkende med professionelle rengøringsfirmaer, som alle har forsikring.
Ønskes uddybende forklaring omkring det pågældende firmas forsikring, så kontakt venligst firmaet
for at høre nærmere.
Medbringer rengøringsfirmaet selv rengøringsartikler?
Langt de fleste af Simplis rengøringsfirmaer medbringer selv rengøringsartikler. Når du foretager
en søgning efter firmaer i appen, kan du nemt se, om firmaet medbringer rengøringsartikler eller ej.
Kig efter symbolet herfor på firmaets profil. Såfremt du måtte have specifikke ønsker vedrørende
rengøringsartikler, f.eks. miljøvenlige produkter, kan du skrive direkte til firmaet i appen for at høre
nærmere, eller sætte egne artikler frem, så firmaet kan anvende disse.
Er det altid den samme rengører, der kommer ud til mig?
Langt de fleste af Simplis rengøringsfirmaer er opmærksomme på, at kunder ofte ønsker, at det er
den samme medarbejder, der kommer og gør rent hos dem. Vil du sikre dig, at dit rengøringsfirma
bruger samme medarbejder hver gang, kig da efter symbolet for ”altid samme medarbejder” på
firmaets profil.
Kan jeg ændre mit rengøringsfirma på Simpli?
Det er vigtigt for os hos Simpli, at du føler, at du har fundet det helt rigtige match af firma. Såfremt
du skulle ønske at opsige dit samarbejde med dit firma, og evt. opstarte samarbejde med et andet
firma, kan dette gøres gennem Simpli.
Bemærk at opsigelsesperioden med et firma er på løbende måned + en måned for privatrengøring,
og løbende måned + en måned for erhvervsrengøring.
Får jeg rabat, hvis jeg booker et firma på abonnementsbasis, f.eks. 1 gang hver uge, eller hver 14. dag?
Alle firmaer på Simpli tilbyder individuelle priser, og priserne vil variere afhængigt af opgavens
type og varighed. Når du foretager en søgning i appen vil firmaets pris til din pågældende opgave
tydeligt fremgå af søgeresultatet.
Kan jeg give mit rengøringsfirma en liste med rengøringsopgaver, som jeg ønsker, de skal udføre?
Ja, du kan altid kommunikere med dit rengøringsfirma i appen fra gang til gang og meddele, hvis du
ønsker specifikke opgaver udført.
Er det nødvendigt, at jeg er hjemme, når mit rengøringsfirma ankommer?
Du kan vælge at være hjemme, hvis du ønsker det. Såfremt du ikke er hjemme, når
rengøringsfirmaet ankommer, husk da at sikre dig, at dit rengøringsfirma har den nødvendige
information (om nøgle mv.) for at kunne komme ind i din bolig.
Jeg har dyr i min bolig, er dette okay?
Ja – det er dog en god idé at meddele rengøringsfirmaet herom, inden dette kommer første gang, så
dette kan sikre, at den medarbejder, som sendes ud til din bolig, ikke er allergiker. Såfremt at der er
eventuelle forholdsregler, som rengøringsmedarbejderen skal tage sig, er det ligeledes en god idé at
meddele rengøringsfirmaet herom.
Hvordan ved jeg, hvor lang tid der skal afsættes til rengøring af min bolig?
På Simpli slipper du for at vurdere, hvor lang tid det tager for et firma at rengøre din bolig. Du
indtaster blot størrelsen på det areal i din bolig, som skal rengøres, hvorefter Simplis app automatisk
udregner tid og pris hos de forskellige firmaer, som matcher dine kriterier. Priserne er automatisk
udregnet ud fra de enkelte firmaers tids- og prisstruktur. Du behøver altså som kunde ikke at
forholde dig til, hvor lang tid et firma har brug for, men blot vælge det firma der passer dig bedst.

Har du booket et abonnement hos et firma, og det viser sig, at firmaet har brug for mere tid til at
rengøre din bolig end først antaget, vil firmaet informere dig herom, og det må forventes, at en
mindre tids- og prisjustering vil være nødvendig ift. rengøringsopgaverne fremover.
Anvender rengøringsfirmaerne svanemærkede og miljøvenlige rengøringsmidler?
Ja, de fleste af firmaerne på Simpli anvender svanemærkede og miljøvenlige rengøringsmidler.
Såfremt det ikke fremgår af firmaets profil, kan du altid skrive direkte til firmaet i appen for at høre
nærmere om deres rengøringsmidler. Ønsker du, at firmaet bruger dine egne rengøringsmidler, kan
dette aftales med firmaet via appen. Husk altid at stille rengøringsartiklerne frem, således at disse er
let tilgængelige for firmaet.
Hvordan foregår betalingen?
Når du foretager en booking via appen, vil du blive bedt om at oplyse kreditkortoplysninger, for at
bookingen kan gennemføres. Betalingen gennemføres automatisk, idet rengøringsfirmaet melder
opgaven udført i appen. Såfremt rengøringsfirmaet måtte være nødsaget til at afvise eller aflyse
rengøringen, vil der IKKE blive trukket penge på dit kort.
Hvad gør jeg, hvis mit rengøringsfirma ikke møder op?
Simpli forbinder dig med professionelle rengøringsfirmaer, som bestræber sig på at komme til tiden
og udføre et grundigt stykke arbejde. Skulle det dog hænde, at et firma ikke møder op, trækkes der
selvfølgelig ikke noget beløb for den manglende ydelse.
Hvordan ændrer eller aflyser jeg min aftale?
Såfremt du måtte blive nødsaget til at ændre en aftale, kan dette foretages ved at finde den
pågældende aftale i appen under ”Kommende opgaver”. Her kan du skrive en kommentar til dit
rengøringsfirma om, at du er forhindret, og I kan efterfølgende sammen finde et nyt tidspunkt, som
passer dig bedre. Rengøringsfirmaet ændrer tidspunktet i appen, hvorefter du automatisk vil kunne
se det nye tidspunkt fremgå på opgaven.

Skulle du være nødsaget til at aflyse din aftale, gøres dette ligeledes ved at skrive en kommentar
herom til dit rengøringsfirma. Såfremt dit rengøringsfirma er indforstået med din aflysning,
registreres aflysningen gennem Simpli. Aflysninger af enkeltstående opgaver, er muligt indtil 24
timer inden den pågældende rengøring.
Hvor langt ud i fremtiden kan jeg ændre i mine aftaler?
Det er i Simpli altid muligt at se sine aftaler et kvartal ud i fremtiden. Du finder dine aftaler under
”Mit overblik” i appen.
Er mine værdigenstande forsikret, når jeg har besøg af et rengøringsfirma i mit hjem?
Hos Simpli har vi stor tillid til de rengøringsfirmaer, vi samarbejder med. Selvom vi udelukkende
samarbejder med professionelle rengøringsfirmer, som alle er forsikret, opfordrer vi dog vores
brugere til ikke at have værdigenstande, smykker eller kontanter liggende frit fremme, mens der
gøres rent i ens hjem.
Jeg ønsker rengøring i et andet interval, end de som Simpli tilbyder (f.eks. hver 4. uge, hver 5. uge, eller én gang om måneden).
På Simpli har du mulighed for at booke din rengøring enten én gang om ugen, hver 14. dag, eller
hver 3. uge. Såfremt du ønsker at booke din rengøring med et andet interval end disse, opfordrer vi
til, at du booker enkeltstående-rengøringer i det interval, du måtte ønske.
Mit rengøringsfirma har bedt om at ændre en af mine kommende rengøringer, hvad gør jeg?
Hos Simpli opfordrer vi til en direkte dialog mellem vores rengøringsfirmer og deres kunder
igennem appens beskedfunktion. Det kan naturligvis forekomme, at et firma er nødt til at aflyse
eller ændre en af jeres kommende aftaler. Såfremt et firma skriver en kommentar til en af dine
kommende rengøringer om, at denne er nød til at aflyse eller ændre en aftale, vil appen automatisk
give dig besked herom.

Når I er blevet enige om et nyt tidspunkt for jeres aftale, vil rengøringsfirmaet ændre tidspunktet i
appen, og du behøver derfor ikke at foretage dig yderligere.

Husk altid at have push-meddelelser slået til i appen, så du bliver gjort opmærksom på, når der er en
meddelelse til dig.
Jeg har glemt mit login til Simpli, hvad gør jeg?
Såfremt du måtte have glemt dit password til Simpli, skal du blot klikke på ”Glemt password” på
startsiden i appen, hvorefter proceduren for at få et nyt password træder i kraft.